Presset på tid? Sådan får du planlagt træningen

Rigtig mange lever i en presset hverdag, hvor det kan være svært at få tid til det hele. Med et fuldtidsjob og måske også en familie kan det være svært at få tid til det hele. For mange betyder tidspresset, at motionen bliver nedprioriteret eller i værste fald måske slet ikke dyrket. Men det er i virkeligheden super ærgerligt, for når du dyrker motion regelmæssigt får du faktisk mere overskud i hverdagen. I denne artikel giver vi dig 7 gode råd, som bør hjælpe dig med at bevare træningen i en presset hverdag.
Råd nr. 1
Udnyt tiden maksimalt og stå tidligt op i weekenden. Når familien stadig sover, har du masser af kvalitetstid til dig selv, som du med fordel kan udnytte til at få dyrket noget motion.
Råd nr. 2
Sørg for at planlægge din træning – gerne en uge af gangen. Så kan du skrive dine træningsdage ind i kalenderen og på den måde ved du allerede, hvilke dage på ugen, der bør dedikeres til træning.
Råd nr. 3
I stedet for at se tv om aftenen kunne du i stedet bruge tiden på at få løbet den tur, som du mangler at løbe. Dog bør du undgå at dyrke motion alt for tæt på din sengetid. Motion før sengetid gør det nemlig svært at falde i søvn.
Råd nr. 4
Træn sammen med dine veninder. Har I en ugentlig venindeaftale kan I med fordel gå i træningscenteret sammen eller gå en lang tid.
Råd nr. 5
Brug din cykel så meget du kan. Til og fra arbejde, når du skal handle eller hente ungerne. På den måde forvandler du almindelig transporttid til effektiv træning.
Råd nr. 6
Lav nogle lækre retter, hvor der er rigeligt til to dage. På den måde undgår du at skulle lave mad hver dag, og så får du mere tid til træning.
Råd nr. 7
Brug dit eget hjem til at træne. Der findes masser af udstyr, som du kan bruge i hjemmet og på den måde undgår du at bruge tid på at tage ned i fitnesscenteret.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Kronisk tennisalbue

Sidestik

Fysioterapi